Co dwa tygodnie spotykamy się z Władkiem Foltyńskim na panwinylowym kanale na YT i rozmawiamy o różnych sprawach związanych z szeroko pojętym rynkiem muzycznym w Polsce. Szczególnie w ujęciu artystów DIY, czyli tych, którzy sami sobą zarządzają.

Ideą Kawiarenki DIY jest szerzenie wiedzy na temat funkcjonowania na rynku muzycznym od strony artystów, którzy nie mają kontraktów z wytwórniami, a nawet nie chcą ich mieć. Kawiarenka DIY jest skierowana do muzycznych przedsiębiorców, czy inaczej mówiąc, do kreatywnych przedsiębiorców.

Szósty odcinek Kawiarenki DIY zatytułowany „Komunikacja pozadźwiękowa” poświęcony został książce Władka Foltyńskiego pod tym samym tytułem.

Czy zastanawialiście się kiedyś, co się liczy w muzyce… poza muzyką? To pierwsza próba odpowiedzi nie tylko na pytania czym są charyzma i X-Factor, ale i czy można się ich nauczyć. Ten e-book to podróż przez 3000 lat scenicznej kultury od Homera po Bruno Marsa! Będę miał ogromną przyjemność zadać autorowi mnóstwo pytań dotyczących tego, co nagle zmienia się, kiedy do muzyki dołącza obraz i o tym, co naprawdę jest sceną (i dlaczego to nie tylko stadion czy klub). Czy w dobie pandemii i zamkniętych koncertów wciąż jest szansa na lepsze „występy”?

Czego dowiesz się z książki?

  • jak lepiej wzmacniać przekaz Twoich dźwięków na scenie, koncercie online, sesji zdjęciowej i w teledysku?
  • w jaki sposób wzrok może pełnić dominującą rolę w ocenie występu muzycznego?
  • co naprawdę wydarza się między muzykiem a publicznością, kiedy dźwiękowi towarzyszy obraz?
  • jakie zachowania, symbole i gesty intensywnie oddziałują na każdego, bez względu na przygotowanie czy wykształcenie?
  • jak za pomocą ruchu wpływać na takie subtelności, jak odbiór tekstu, głośność, a nawet postrzegana długość dźwięków?
  • jak skuteczniej budować artystyczny wizerunek, nie rozmieniając się na drobne?
  • na jaką komunikację pozadźwiękową stawiają najwięksi wykonawcy/wykonawczynie i… dlaczego?
  • oraz wiele innych.

Kim jest Władek Foltyński?

Ma ponad 10 lat doświadczenia jako strateg i specjalista od komunikacji w agencjach reklamowych, gdzie realizował projekty i kampanie zarówno dla małych firm, jak i największych, światowych marek. Po drodze były też: filologia polska UJ, kurs trenerski, wystąpień publicznych, studia psychologii w biznesie i praca jako konsultant marketingowy dla firm różnej wielkości.


Przez prawie dwa lata współtworzył programy i wspierał komunikację inicjatyw spod znaku 
Tak Brzmi Miasto – kursów dla menedżerów, warsztatów oraz konferencji i festiwalu dla nowej branży muzycznej.

Opinie o książce:

„Bardzo dobra, ciekawa i potrzebna książka. Ale cztery razy za krótka – na dobrą sprawę, każdy rozdział można potraktować jako odrębne wydawnictwo.”

Robert Kasprzycki – poeta, wokalista i kompozytor

„Bardzo erudycyjnie i profesjonalnie – lubię tak. Bardzo syntetycznie – co na początku mnie trochę martwiło, a później w pełni przekonało.  Mam nadzieję, że książka dotrze do wszystkich zainteresowanych i będzie szeroko dyskutowana w branży.” 

Jarek Jurkiewicz – gitarzysta, kompozytor

„Miałem przeczytać dziś i jutro, ale… poszło za jednym zamachem. Książka ważna, potrzebna i czyniąca zmianę. Nadziana anegdotami, ciekawymi cytatami i perełkami z życia muzyków jak dobra kasza skwarkami.”

Pan Winyl – promotor, wydawca, dziennikarz

Polecam

Pan Winyl

Polityka anty-algorytmiczna: w sekcji poniżej znajdują się warte uwagi treści, które mogą, ale nie muszą być podobne do tego co już przeczytałeś/przeczytałaś. Na moim blogu wprowadziłem politykę anty-algorytmiczną czyli ludzką. Dbam tym samym o to, żebyś miał/miała możliwość poznania różnej muzyki, różnych ludzi i różnych opinii.

Uwaga! Możesz tu znaleźć treści, z którymi się nie zgadzasz, pamiętaj, że nie oznacza to, że Cię nie szanuję.

PS.: To, że korzystam z narzędzi używających algorytmów, oznacza tylko tyle, że używam ich świadom ich zalet i wad!

Polecane treści:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *