APLIKACJA SAPIENCY – TOKENIZACJA WARTOŚCI! BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI WOKÓŁ TOKENÓW.
Ten artykuł jest dla tych, którzy chcą się dowiedzieć, jak używać technologii blockchain w budowaniu swojej społeczności i rozwoju kariery. Aplikacja Sapiency to tokenizacja wartości, wartości jaką przedstawiacie jako artyści, muzycy, pisarze, twórcy najróżniejszej maści. Wartości, którą do tej pory było ciężko wycenić, a dziś można zrobić to za pomocą kilku ruchów. Ile warta jest marka Pan Winyl? 21 000 000 WINYL TOKENÓW! Takie to proste!
Sapiency do pobrania w Google Store i Apple Store
Rewolucja czy ewolucja?
To wideo poniżej zobaczyłem niedawno, a używam Sapiency od kilku miesięcy! Dziś mogę powiedzieć, że działa! Tworzę społeczność, tworzę treści, do których dostęp kosztuje WINYL TOKENY i do dziś, Hodlerzy z całego świata nabyli ich za prawie 1000$.
Zawsze marzyłem o tym, żeby zarabiać na tym kim jestem. Po prostu, uważam, że każdy twórca, artysta czy to plastyk, czy to muzyk, czy każdy człowiek tworzący sztukę czy inne treści, zasługuje na to. Tak jak w powyższym filmiku, czy jakiekolwiek inne medium społecznościowe Wam zapłaciło za to, co dla niego robimy? Oczywiście, że nie!
Dlaczego Sapinecy?
Sapiency to aplikacja, która daje możliwość tokenizowania własnej marki, czyli wyemitowania własnych tokenów. Najprościej mówiąc, to takie FB z poziomami dostępu. Poziomy określa twórca, jak na poniższych printscreenach:




Stokenizowani Ludzie Muzyki czyli Hodlerzy (posiadacze) WINYL TOKENA kupując, wygrywając lub otrzymując tokeny angażują się w treści. Co im dają te tokeny? Przede wszystkim za dostęp do treści jakie publikuję!
Dlaczego ludzie mają chcieć płacić za moje tokeny? Dlatego, że chcą oglądać moje treści, czytać i słuchać! Jak to możliwe? Bo tworzę dobre, wartościowe treści? Jakie? Czasami zwykłe posty o kawie, albo o pogodzie. Innym razem serwuję wideo o dużej wartości merytorycznej! A kiedy indziej, obszerny post o tokenizacji czy kolekcjonerskich winylach, w które warto zainwestować!
Czy to wystarczy? Moim zdaniem nie! Dobrze jest się przygotować, opracować sobie TOKENOMIĘ! Czyli to, jak Twoi Hodlerzy mogą wykorzystywać te tokeny! Na przykład: czy będą za nie mogli kupić bilet na koncert? Albo płytę? Czy dzięki nim dostaną jakieś bonusy, albo ekskluzywne treści? Warto się nad tym zastanowić. Ostatecznie, możecie pozostać na poziomie tworzenia jakościowych treści i „wyceny” dostępu do nich. Ja mam niektóre post z 0 WINYL TOKENÓW, a inne za 100 lub więcej. Każdy z moich Drogich Hodlerów sam decyduje na jakim poziomie chce być zaangażowany.
Tokenomia?
Tutaj możesz przczytać jak ja stworzyłem tokenomię mojego WINYL TOKENA. Tokenomia to nic innego jak ustalenie zasad panujących na Twoim własnym artystycznym rynku. Warto przemyśleć zasadę podaży i popytu. Czyli co będzie wpływać na to, że Twoi fani, będą chętnie kupowali Twój token i chętnie go używali w Twoim świecie.
Najfajniejszym uczuciem zaraz po tokenizacji było zobaczyć, że na moim wirtualnym portfelu pojawiły się ponad 20 milionów tokenów, wartych wg. mojej stawki ponad 200 000 $. Oczywiście, że to nie prawdziwe $ tylko przyszłe $, gdybym sprzedał wszystkie tokeny! Ale to od razy dało mi poczucie, że to co robię na prawdę ma wartość! Teraz muszą się tylko znaleźć Ci, którzy za to zapłacą! Dla mnie to był moment bardzo ekscytujący. Nagle stałem się milionerem! WINYLNEREM, ale zawsze! Niezapomniane uczucie!
Pan Winyl
Społeczność to konieczność!
Brałem niedawno udział jako mówca w mini-konferencji na Twitterze zorganizowanej przez Famous Dyl i Fifi Rong pt. #musicNFT. Miałem okazje podzielić się z międzynarodowym audytorium tym co daje Sapiency! Słuchałem z ogromną uwagą! Zanotowałem sobie jedno zdanie, którego autorstwa nie jestem pewien, ale chyba powiedział je KUSH:
Jeśli nie sprzedajesz muzyki w prawdziwym świecie, jak sprzedaż NFT w wirtualnym?

To oczywiste, że potrzebujesz społeczności! Nie ma nic bez ludzi. Budowanie swojej społeczności, to jest, była i będzie konieczność! Prawie każdy z nas ma jakiegoś swojego ulubionego artystkę/tkę, zespół, a którego punkcie ma fisia! Takich ludzi możesz mieć i Ty. Jednak nie „porwiesz tłumów” jeśli sam nie będziesz wiedzał/a skąd i dokąd idziesz! Dlatego podczas tej rozmowy największy nacisk kładło się na społeczność! Tworzenie społeczności, to jest duże poświęcenie. O tym, jak to robi Fifi mogliście przeczytać w jednym z moich wpisów!
Jak mogę użyć aplikacji w budowaniu społeczności?
Aplikacja Sapiency to nie tylko narzędzie, które od razu i to bez żadnego płacenia pozwala wyemitować swoje tokeny, ale też posiada aspekt społecznościowy. Jest to połączenie FB, IG czy TT z giełdą oraz Patronitem – w dużym uproszczeniu. Jako ciekawostkę Wam podam, że Rahim Blak, który w Polsce stokenizował się kilka lat temu jako pierwszy, poniósł wydatek kilkuset tysięcy złotych. Dzięki temu, dziś możecie za darmo tokenizować się dzięki aplikacji Sapiency! Poniżej kilka małych porad:




- Możesz na Sapiency tworzyć posty tak samo jak w innych social mediach! Mogą to być zwykłe posty ze zdjęciem, może to być plik audio (piosenka, podcast), video, air drop, ankieta (głosowanie) oraz crowdsale (foto powyżej),
- tworzyć konkursy i zabawy, w których tokeny będą nagrodami (należy dobrze przemyśleć rozdawnictwo, kiedyś Twoi Fani / Hodlerzy mogą z nimi do Ciebie wrócić i zamienić na płytę lub bilet na koncert – nie rozdawaj za dużo, żeby nie pójść z torbami),
- oferować Fanom / Hodlerom pewne ilości tokenów za wykonanie jakiejś pracy dla Ciebie (np. ja zapłaciłem Hodlerom za reklamę na IG),
- wchodzić w współpracę na przykład ze sklepami, które sprzedają Twoje płyty, że dla każdego, kto kupi Twoją płytę i prześle Wam rachunek za nią na majla, będzie przeznaczona pula tokenów w gratisie! Np. 10% wartości zakupu wraca do Twojego Fana / Hodlera w postaci tokenów. Zrobiłem tak ze sklepem Long Play w Poznaniu,
- nagradzać Fanów / Hodlerów za zaangażowanie i aktywność.

A to zaledwie początek
To tylko kilka pomysłów. A codziennie przychodzą mi nowe pomysły! Jak pomóc Fanom / Hodlerom „pozbyć” się TOKENÓW, czyli dać im szansę upłynnienia tego co „zarobili”, albo kupili. Niebawem wejdzie w aplikacji funkcjonalność tworzenia NFT, to będzie świetna okazja do wymiany muzyki za tokeny!
A to zaledwie początek. Aplikacja daje ogromne możliwości kreowania komunikacji! Już dziś obserwuję bardzo fajne i kreatywne rozwiązania. Jako, że to zupełnie nowa platforma, trochę nie wiadomo co robić, w tej chwili ustalają się zasady jej funkcjonowania i dobrych praktyk. To tak jakby brać udział w początkach FB czy IG, fascynująca przygoda!
Komunikuj korzyści!
Twoi Fani, przyszli Hodlerzy nie będą na początku wiedzieli o co chodzi! Warto im dużo o tym mówić! Ale pamiętajcie, że w Sapiency jest już kilka tysięcy ludzi „crypto savvy”, już zorientowanych. Waszych własnych Fanów, do tego aby stali się Hodlerami, będziecie musieli trochę wyedukować. Na moim blogu znajdziecie już sporo wiedzy. A na YT jest jej jeszcze więcej!
Żeby dobrze komunikować korzyści należy je najpierw zrozumieć. Są korzyści, które płyną już z samego posiadania tokena w portfelu. Ma on jakąś wartość, a jeśli wejdziecie na giełdę, to można go będzie sprzedawać i kupować. Opracowana tokenomia powinna być jasna, przejrzysta i bardzo prosta! Dlatego Wy sami musicie dobrze rozumieć, co i po co robicie!
W świecie nie brakuje oszustów i scamerów, którzy żerują na naiwnych ludziach. Musicie jasno komunikować, co Twoi Fani / Hodlerzy, kupujący tokeny będą z tego mieli. Najważniejsze to dostęp do uniklanych treści! I tutaj zaznaczam, że nie muszą to być jeszcze kolejne treści do wyprodukowania! Możecie z puli treści, które już macie, wyabstrachować te, których nie chcecie oddawać za darmo. Czy nie zdażyło się Wam puścić wypucowanego posta na FB, na którego nikt Wam nie zareagował? W Sapiency na pewno ktoś go zauważy. Tam nie ma algorytmów, jeśli ktoś ma wystarczająco tokenów, to musi go zobaczyć!
Warto opracować 3-5 jasnych korzyści jakie będą płynęły z posiadania tokena!
Czym jest crowdsale? Jak go zaplanować?
Crowdsale to w tej chwili jednany sposób aby Twoim Fani / Hodlerzy mogli kupić Twój token w aplikacji Sapiency! Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby sprzedaż odbyła się poza aplikacją, choć to tylko między zaufanymi ludźmi!
Crowdsale to nic innego jak zbiórka pieniędzy wśród Twoich Fanów / Hodlerów. Czym się różni np. od Zrzutki, czy Patronite? A tym, że w crowdsale’u nie musisz niczego w zamian obiecywać oprócz dostarczania treści! Już samo posiadanie tokenów daje dostęp. Dlatego możesz zbierać na nagranie piosenki, na mastering, na lepsze narzędzia czy sesję zdjęciową. Na wszystko co poprawi jakość dostarczanego przez Ciebie contentu. Twoi Fani / Hodlerzy tego oczekują. Jeśli jednak zapragniesz rozbudować swoją tokenomię i oferować za tokeny jeszcze inne rzeczy (płyty, bilety na koncerty), to warto się nad tym dobrze zastanowić. Zaplanowanie crowdsale’a to bardzo istotna sprawa. Możesz zrobić to od ręki i napisać „zbieram na piwo”. Pewnie i na takie hasło odpowie kilku jajcarskich Fanów / Hodlerów. Niemniej jednak, unikałbym frajerstwa i łatwych pieniędzy. Twoi ludzie, w końcu przyjdą Cię rozliczyć. Posiadają tokeny i nie zawahają się ich użyć.

Czy aplikacja pozwala na umieszczanie i monetyzowanie muzyki?
I to jest wspaniałe! Tak, pozwala! Możecie umieszczać swoją muzykę (nagranie audio i okładkę) albo podcast. Możecie dzielić się swoją twórczością video (teledsyki, makeing off’y itp.), treściami pisanymi itd.
Zadacie pytanie, ale po co? Wszystko jest za free w sieci, dlaczego ktoś miały płacić mi hajs za to?
Moja odpowiedź jest bardzo prosta! Przede wszystkim – ograniczenie! Gdy widzisz taki post jak poniżej, to działa dziwny mechanizm. Naturalnie chcę odkryć co jest za tym obrazkiem ukryte. I – jeśli kupię tokeny – lepiej żeby się okazało, że było warto!

Sprawiedliwe dla twórców
Do tej pory nie było narzędzia, które daje możliwość bezpośredniego płacenia twórcy! Poza tym, treści, które są w aplikacji Sapiency, nie są dostępne nigdzie indziej – dobrze, gdyby tak było! Nie warto obniżać wartości swojego contentu publikując go za free gdzie indziej! To bardzo proste! Ludzie chętniej płacą za rzeczy, które nie są powszechnie dostępne. Politykę tworzenia „cennika postów”, możesz określić sobie sam! Jeśli poświęcasz dużo czasu na stworzenie jakiegoś wpisu, poziom dostępu może być wyższy niż do posta z pozdrowieniami ze Śnieżki! Do tego – tokeny zostają z Fanem / Hodlerem! Może, ale nie musi ich upłynniać w żaden sposób, może je sobie zbierać (hodlować) na swoim portfelu Sapiency, albo wyrzucić na jakiś zewnętrzny portfel np. Kanga.
Dlaczego tak bardzo jestem przekonany, że warto w tę stronę pójść? Nie byłbym taki pewien, gdybym w ciągu ostatnich 3 miesięcy zebrał prawie1000 $ na tym, co do tej pory robiłem za free na innych socialach!
UWAGA: Twoimi Hodlerami mogą zostać ludzie zorientowani na krypto, a nie na Twoją markę. Twój Fan powienien być Twoim Hodlerem, ale Twój Hodler nie musi być Twoim Fanem. Hodler może ocenić Twój projekt bardzo pozytywnie, uwierzyć w to co robisz i zostawić Ci parę $ w zamian za Twoje tokeny! zobacz to:

Kilka pomysłów kryptomarketingowych?
Air Drop
Rozdawaj ale z głową! Małe ilości tokenów, które otwierają dostępy do jakiś treści zachęcają do wejścia na wyższe poziomy! Kto nie lubi zbierać punktów! Celem Air Dropów może być zwiększenie puli Fanów / Hodlerów, albo nagrodzenie już istniejących.

Konkurs na komentarz
Nagroda w tokenach za najciekawszy komentarz pod zdjęciem w poście! Najlepsze odpowiedzi można poddać głosowaniu w ankiecie!
Ankiety (pytania o typ treści jakich oczekują Fani /Hodlerzy)
Ankiety możesz też wykorzystywać do lepszego poznania swoich Fanów / Hodlerów zadając im pytania o to, jakich treści oczekują, w końcu to za nie chcą płacić! Nie bój się, że staniesz się niewolnikiem/czką tokenariuszy – to Ty decydujesz jakie treści oferujesz. Jeśli Twoi Fani / Hodlerzy będą chcieli więcej Twojej muzyki? W czym problem?


Linki do pobrań unikalnych utworów tylko dla Fanów/Hodlerów z odpowiednim poziomem zaangażowania.
W postach możesz publikować secret linki, w których ukryjesz np. darmowe MP3! Do linka można się dostać tylko posiadając określoną ilość tokenów! Pamiętaj, że każdy post, obojętnie za jaką ilość tokenów, pokazuje pierwsze 160 znaków! Nie wklej tam linka! Twoi Hodlerzy o większej ilości tokenów mogą poczuć się oszukani!
Nagradzanie najaktywniejszych Fanów / Hodlerów tokenami.
To jest naprawdę wspaniała rzecz! Swoich najwierniejszych, najbardziej aktywnych Fanów / Hodlerów możesz nagradzać tokenami! Wystarczy, że ze swojego portfela wyślesz im tokeny na ich portfel wpisując nicka w adres odbiorcy!
Stworzenie grupy na FB tylko dla Stokenizowanych Fanów / Hodlerów!
Z Sapiency możesz wyselekcjonować takich najaktywniejszych Fanów / Hodlerów i zaprosić do wyjątkowej grupy na FB.
Przestrzeń na wymianę tokenów Fanów / Hodlerów!
Możesz też zachęcać Fanów / Hodlerów żeby wymieniali swoje tokeny na tokeny np. innych zaprzyjaźnionych wykonawców, z którymi weszliście „tokemitywę”.

Najbliższa przyszłość
Mam ten przywilej, że w app Sapiency moja marka Pan Winyl została stokenizowana jako druga! Jeszcze nie było wtedy nawet feeda! Dzięki temu poznałem twórcę aplikacji Szczepana Bentyna, w świecie krypto nazywany jest „guru tokenizacji”. To również dało mi możliwość rozmawiania o samej aplikacji i jej funkcjonalnościach. Zatem, Kochani Ludzie Muzyki, macie w sercu apki swoją wtykę! Mocno „lobbuję” za jak najszybszym wprowadzeniem giełdy tokenów osobistych (w tej chwili można korzystać z zaprzyjaźnionej Kanga Exchange) oraz innych ciekawych rozwiązań. A to na co wszyscy najbardziej czekamy to oczywiście możliwość tworzenia i obrotu NFT. Otworzenie rynku wtórnego dla tokenów i NFT, to będzie kolejny przełomowy moment! Na pewno o tym będę informował!
Nowa ekonomia
Kochani Ludzie Muzyki, artyści różnej maści! Sapiency nie rozwiąże dla Was wszystkich problemów i nie jest kolejną aplikacją, które coś od Was chce i wymaga! Mówię Wam, że to jest inny świat, gdy wiesz, że tworzysz treści, które „są zapłacone”, dla ludzi, którzy ich oczekują. To jest nowa ekonomia. Wyobraźcie sobie, że w niedalekiej przyszłości, jest to naprawdę możliwe, własnymi tokenami będziecie mogli płacić w sklepie, albo w barze za pizzę i piwko! W artykule o mojej tokenomii podaję przykład Jacka, którego JKCoiny już można wypłacić jako złotówki w bankomacie!
Pełen nadziei i wiary, że to nie koniec, a dopiero początek, że pandemia, dała w kość, ale przyspieszona cyfryzacja i rozwój technologii blockchain, mogą nam to wszystko zrekompensować z nawiązką!
Be Wise, be Tokenized

Jeśli mimo wszystko czujesz, że potrzebujesz pomocy w przejściu procesu rejestracji i tokenizacji, w ustaleniu własnej tokenomii, rozwianiu wątpliwości, opracowaniu kryptomarketingu dla Twojego tokena, to pisz śmiało korzystając z poniższego formularza:
Błąd: Brak formularza kontaktowego.
POZDRAWIAM
Pan Winyl
Polecane treści: