Dziś pierwsza rozmowa z cyklu „Artysta/ka WEB3”. Dziś przedstawiam Wam Borja Moskv z Hiszpanii. Od 2,5 roku utrzymuje się z działalności i twórczości w WEB3. Zadałem mu 10 pytań, na które odpowiedział krótko, ale bardzo rzeczowo! Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda życie artysty w web3 to zapraszam do czytania.
1. Inspiracje tworzenia „Cocodrilo Jones„?
- Nie inspirowałem się niczym konkretnym. Mogę opowiedzieć o moich największych wpływach muzycznych, począwszy od Krautrocka, Nu-Disco, Italo, Balearic, Cosmic Disco… Szczególnie lubię elektroniczną muzykę z Norwegii: Lindstrom, Skatebard, Diskjokke, Prins Thomas… Jestem wielkim fanem Radiohead i Johna Frusciante.
2. Wpływ współpracy z Blanco y Negro?
- Emocjonalny zastrzyk, jaki dostałem, kiedy tak ważna wytwórnia w moim kraju wydała kilka moich utworów, gdy produkowałem muzykę tylko od kilku miesięcy. Poza tym, nie wiele. Więcej zarobiłem w pierwszym dniu na http://Sound.xyz.
3. Inne formy sztuki?
- Pasjonuję się sztuką cyfrową. Od połowy 2021 roku wydałem kilka kolekcji NFT, odnosząc pewien sukces. Obecnie całkowicie poświęcam się sztuce web3.
4. Przyszłe projekty artystyczne?
- Mam wiele projektów. Pracuję nad kolekcją NFT z muzyką generowaną przez AI. Niektóre utwory z kolekcji wydam na http://Sound.xyz (zaznaczając, że jest to muzyka generowana przez AI), a właściciel NFT z tym utworem otrzyma 100% ze sprzedaży.
5. Początki w świecie Web 3?
- Zacząłem nie wiedząc nic, stopniowo tworząc moje kolekcje NFT, z prawie natychmiastowymi sprzedażami. Trochę później skupiłem się na domenach ENS, i z inwestycją tylko 1000 dolarów udało mi się kupić i sprzedać ponad 1500 domen, około 80 ETH (ponad 180 000 $) ze sprzedaży, będąc przez długi czas największym sprzedawcą na świecie. Teraz skupiam się tylko na muzyce i sztuce cyfrowej.
6. Wyzwania w tworzeniu i sprzedaży NFT?
- Obecnie największym wyzwaniem w tworzeniu i sprzedaży NFT, moim zdaniem, jest stworzenie czegoś oryginalnego, co wyróżnia się wśród ogromu nudnych, monotonnych i niekreatywnych kolekcji, gdzie jedyną wartością kolekcji jest to, co może jej nadać społeczność, gdyż artystycznie 99% NFT, moim zdaniem, ma niewielką wartość.
7. Pierwszy krok do Web 3?
- Otwórz konto na X (do niedawna Twitter) dedykowane wyłącznie web3. Obserwuj tylko osoby z tej branży
8. Narzędzia i zasoby dla artystów w Web 3?
- Zaawansowana znajomość mediów społecznościowych, szczególnie Twittera. Znajomość krótkiej, ale intensywnej historii NFT. Wiedza, które kolekcje odniosły sukces, aby próbować rozgryźć ich formułę. Zaawansowana znajomość Blockchaina. Podstawowe umiejętności programowania.
9. Budowanie marki i sieci w Web 3?
- Buduj zaufanie. Bądź blisko kolekcjonerów. Nagradzaj swoich najwierniejszych obserwatorów. Staraj się być innowacyjny. Obejmij różne platformy (Twitter, Discord, Reddit, Telegram itp.). Opanuj wszystko, co związane z multimediami, aby tworzyć atrakcyjne posty na swoich sieciach społecznościowych.
10. Bariery przy wejściu do Web 3?
- Krzywa uczenia się wszystkiego związanego z technologią blockchain jest stosunkowo niska. Początki mogą być nieco mylące. Ponadto, tworzenie solidnej bazy obserwatorów na Twitterze, co jest procesem wolnym.
Baza linków artysty:
WEB3:
www xyz: https://borjamoskv.xyz/
Sound: https://www.sound.xyz/borjamoskv
Spinamp: https://app.spinamp.xyz/collector/hartista.eth
WEB2:
Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało możecie pisać na kontakt@panwinyl.pl
Dziękuję
Pan Winyl