Blog
BÓG, AI i DISCO POLO – ROZMOWA ZE SPIĘTYM
Rozmowa miała miejsce 15 listopada 2024 roku w Sulęcińskim Domu Kultury przed koncertem Spiętego. Zanim zaproszę Was do niej, chciałbym napisać kilka słów o SOK-u. To miejsce ma dla mnie ogromne znaczenie w mojej osobistej historii związanej z muzyką.
WEB 3.0 I MUZYKA: SPOSTRZEŻENIA Z RAPORTU WATER & MUSIC 2024
Web 3.0 a muzyka. Raport Water & Music 2024 daje do myślenia Już od kilku lat „rozgryzam” temat Web3 w relacji do muzyki. Wraz z innymi osobami zastanawiam się, w jaki sposób Web3 i technologia blockchain może być wsparciem dla branży muzycznej.
KARO GLAZER „BLACK SUN” FEAT. DEAD STAR TALK & JÓZEF SKRZEK (WINYL, 7″)
„Zapowiada się niezła chryja” – tak miał napisać Adam Mickiewicz do swojego przyjaciela Tomasza Zana po rozpoczęciu pracy nad Panem Tadeuszem. Mam wrażenie, że Karo Glazer ma równie ambitny cel – stworzyć coś wielkiego. Ta kobieta, stojąca na czele kolektywu produkcyjnego Red Producers, obdarzona jest wspaniałym, cztero-oktawowym głosem.
DEAD STAR TALK I KARO GALZER ZAGRALI KONCERT W METAVERSIE
W latach 90tych o czymś takim czytałem tylko w książkach science fiction. Koncert w metaversie to była hipoteza, abstrakcja. Dziś bywam w różnych metaversach. Wczoraj po raz pierwszy byłem na festiwalu w przestrzeni wirtualnej. Oto kilka moich wrażeń.
SUBIEKTYWNY LEKSYKON PŁYT, KTÓRE WARTO MIEĆ #61: BASS ASTRAL X IGO „DISCOBOLUS”
Jednak nie zajęło wiele czasu, żeby chłopaki przekonali mnie do siebie i porwali swoim geniuszem. Zaczęłam śledzić ich muzyczne poczynania i można powiedzieć, że przeszłam z nimi całą drogę od nieznanego zespołu do ogromnej gwiazdy. Pierwszy raz na żywo widziałam ich na darmowym koncercie z okazji zakończenia lata czy wakacji w Katowicach.
LEKCJA MUZYKI – ODCINEK 4 – PROGRESYWNE ARCYDZIEŁO TADEUSZA WOŹNIAKA
Gdy wybrzmi mniej więcej półtorej minuty instrumentalnego wstępu, po raz pierwszy odzywa się głos Tadeusza Woźniaka, dopytujący lirycznie, aczkolwiek sugestywnie: „co to było”, a następnie roztaczający przed nami bezkresny wachlarz poetyckich wizji. Akompaniują mu dźwięczne, klarowne motywy gitary klasycznej.
ŚWIEŻOŚĆ I NOSTALGICZNA JAZDA NA GREAT SEPTEMBER 2024 – RELACJA AGNIESZKI PROTAS
Chociaż pogoda nie rozpieszczała, szczególnie ostatniego dnia, w okolicy ul. Piotrkowskiej pojawiło się sporo ludzi z opaskami na nadgarstkach, które wskazywały, że nie są tu przez przypadek.
BRAMOSFERA 2.0 #4: DAVID GILMOUR – LUCK AND STRANGE (2024)
Żeby omówić genezę eponimicznej kompozycji (obranej jako czwarty singel) musimy cofnąć się do stycznia 2007 roku. Przygotowując koncertówkę "Live in Gdańsk" Gilmour zaprosił do szopy nagraniowej w Sussex kumpli z trasy "On An Island", by luźno pojamować, co miały zarejestrować obecne kamery. W słynnych "Barn Jams" wzięli udział Guy Pratt, Steve di Stanislao oraz...