KAWIARENKA DIY #1 KRYZYS CZY (KRY)ZYSK? ROZMAWIAJĄ WŁADEK FOLTYŃSKI I PAN WINYL
Żyjemy w czasach, w których mnóstwo dzieje się spraw, które nie mają miejsca. Pandemia spowodowała wiele wstrząsów i sporo spraw nie wygląda już tak jak wcześniej. Czy kiedyś wszystko wróci do normy? To pytanie zadaje sobie wielu artystów. Rozczarował nas Internet, nie stał się tak zbawienny i dający wolność jak się mogło wydawać. Możliwości zasięgów i wpływu okazała się złudna. Rynek muzyczny, który do tej pory istniał siłą rozpędu od 30 lat wiele obiecywał., ale już nie istnieje. Gdy kryzys przyszedł okazało się, że nie wiele z tego o czym do tej pory słyszeliśmy jest prawdziwe. Jeśli zaciekawiają te tematy, to zapraszamy na LIVE’a. Kawiarenka DIY, odcinek pierwszy pod tytułem: „Kryzys czy (kry)zysk?” Czyli jak funkcjonować na rynku muzycznym w tych niepewnych czasach.
W tym odcinku mówimy o ciemnych i jasnych stronach funkcjonowania w Intrenecie oraz korzystania z e-narzędzi. Rozmawiamy, wydaje mi się, że nawet dowcipnie, ale może tylko merytorycznie. Rozmawiamy na temat sztuki muzycznej, niszowej, tworzonej przez tych artystów, którzy nie zaliczają się do mainstreamu, ale definitywnie tworzą kulturę.
W minionych latach odbywało się mnóstwo warsztatów, które nakładły nam do głowy wiedzę, która miała nam pozwolić osiągnąć sukces na miarę Billy Elish, Rhianny czy Lady Gagi. Słuchaliśmy o tuzach rynku, korzystających z ogromnych zasobów i chcieliśmy to zaaplikować do naszych karier. Okazało się, że nie jesteśmy w stanie tego wszystkiego obrobić. Większość z nas ma „day job’y” i stara się powiązać to wszystko w jedną sensowną całość. Sam się łapałem na tym, że zadaję sobie pytanie: „i co dalej?” Jak my mam żyć?
Staramy się opisać obecną sytuację w branży muzycznej i podsumować w sposób, który – tak nam się wydaje – jest dość klarowny. Sporo zależy od nas samych, to szansa na stworzenie sukcesu na własną rękę. Nie wiele jest do stracenia, więc dlaczego czekać do 80 tych urodzin, jak Sir Paul McCartney, żeby nagrać album, taki jaki chcecie?
Zapraszmy
Rozmawiają:
Władek Foltyński (www.wladekfotlynski.pl): muzyk, autor i edukatorem. Przez blisko dwa lata współtworzył programy edukacyjne dla muzyków i menedżerów w Tak Brzmi Miasto. Ma za sobą dekadę pracy dla największych marek na rynku polskim w branży reklamowej (z przystankami na studia filologiczne, kurs trenerski i psychologię w biznesie) oraz 10 lat poznawania branży muzycznej z perspektywy aktywnie koncertującego muzyka. Twórca bloga Muzyk 2.0 (www.wladekfoltynski.pl) promującego ideę nowej branży muzycznej i wspierającego rozwój artystów, którzy sami zarządzają swoją karierą. Dzięki multidyscyplinarnemu podejściu, oferuje muzykom unikalną
perspektywę, która łączy wiedzę z rynku muzycznego, antropologii, psychologii i teorii języka z biznesowym, praktycznym doświadczeniem.
Sociale Władka Foltyńskiego:
Tomasz Pan Winyl Olszewski (www.panwinyl.pl) przez ostatnią dekadę działam na rynku muzycznym w bardzo szerokim zakresie. Tworzę sklepy internetowe z muzyką, uprawiam dziennikarstwo i publicystykę muzyczną na moim blogu www.panwinyl.pl, stworzyłem wytwórnię płytową (nawet dwie ?) i agencję muzyczną. Współpracowałem i współpracuję z wieloma zespołami z całej Polski w zakresie: managementu, PR-u, wydawnictw fizycznych i cyfrowych, doradztwa rozwoju kariery, a także www i automatyzacji. W 2019 roku ukończyłem program szkoleniowy dla managerów muzycznych Tak Brzmi Miasto Inkubator, oraz byłem uczestnikiem ekskluzywnego Artist’s And Managers Summer Camp, do którego wyselekcjonowano tylko 40 osób z całej Polski. W muzyce najważniejsi są dla mnie ludzie. Lubię pracować z pasjonatami i wizjonerami. Kocham urealniać ich marzenia.
Jesienią 2020 byłem uczestnikiem Warsztatów przeprowadzonych przez Marcina Bąkiewicza na temat polskiego rynku radiowego i muzycznej promocji radiowej.
Sociale Pana Winyla:
Pozdrawiam
Polecane treści: