AUTOMATYZACJA MARKETINGU

CO TO JEST MA?

MA to skrót od angielskiego marketing automation, co oznacza dokładnie automatyzację marketingu.

CZYM JEST AUTOMATYZACJA MARKETINGU?

Jeśli posiadasz stronę internetową zespołu, formularz kontaktowy, prowadzisz listę mailngową, tworzysz newslettery, to masz ogromne możliwości komunikowania się ze swoimi fanami.

DO CZEGO PRZYDA SIĘ AUTOMATYZACJA ZESPOŁOM MUZYCZNYM?

Strony internetowe zespołów mogą spełniać rozmaite funkcje, w zależności od celu lub celów jakie chcemy osiągnąć, a co za tym idzie, możemy narzędzia MA używać aby wykonać specyficzne działania komunikacyjne i sprzedażowe:

  • segmentacja behawioralna na podstawie odwiedzanych przez potencjalnych fanów kategorii czy produktów – czyli co Wasi fani lub potencjalni fani robią na Waszej stronie, jak się zachowują, czego szukają,
  • jeśli posiadacie zintegrowany ze stroną sklepik z płytami i merchem, to segmentacja transakcyjna (czas od ostatniego zakupu, częstotliwość zakupów, wartość pieniężna), będzie pomocna w określaniu grup fanów, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani zakupem kolejnej płyty,
  • lead nurturing (edukacja) nowych fanów – kampanie mailowe przygotowujące fana na zakup/współpracę – czym bardziej dajecie się poznać, tym chętniej ludzie kupują Wasze płyty, a jak najlepej się poznać, jeśli się nie możecie spotkać, seria 3-5 emaili w odstępach tygodniowych przestawiająca zespół, jego dokonania, ofertę wydawniczą i koncertową, może w tym niesamowicie pomóc!
  • newslettery – zachowanie ciągłości w komunikacji z fanem,
  • przygotowanie kampanii winback do aktywacji fanów nieaktywnych – bardzo proste narzędzie do aktywizacji, tych, którzy już od dawna nas nie odwedzali, a wcześniej byli zaangażowani,
  • maile dynamiczne po wizycie fana na stronie www – możliwość przesłania informacji o tym, co przeglądał i co go interesowało,
  • ratowanie porzuconych koszyków – tylko jeśli posiadasz produkty w sklepie na stronie!
  • wykorzystanie segmentacji w targetowaniu fanów na Facebooku – Custom Audience,
  • ramki prezentujące spersonalizowane rekomendacje dla fanów 1-to-1 w pełni dopasowane do stylizacji strony WWW,
  • dynamiczne pop-up’y, które dopasują content (grafikę oraz treść) do aktualnych zainteresowań fana celem zwiększenia ilości leadów w bazie co przełoży się na konwersję sprzedażową/współpracę,
  • livechat z możliwością zadawania pytań przez fanów. Moduł LiveChat zawiera możliwość podglądu oraz wysyłki rekomendacji dla fana,
  • pełna personalizacja treści, rekomendacje produktowe 1-to-1 w kanale WebPush.

Narzędzia Sales Manago nie są tanie, ale wyobraź sobie, że Pan Winyl ma je dla Ciebie za darmo! I nie jest to żadna marketingowa ściema! Oszczędzasz około 10 000 zł rocznie netto! Jak to możliwe? Od kilku lat współpracuję z Sales Manago, sprzedając licencję na te urządzenie firmom komercyjnym.

W sierpniu 2019 roku, udało mi się spotkać z Panem Grzegorzem Błażewiczem, założycielem i CEO firmy Benhauer, producenta narzędzi Sales Manago. Przedstawiłem mu sytuację wielu niezależnych zespołów, managerów i wydawnictw.

Pan Grzegorz wykazał się niesamowitą wyrozumiałością i hojnością, na moje ręce przekazał 150 darmowych licencji dla niezależnych zespołów, z którymi współpracuję.

Jeśli posiadasz stronę internetową, jesteś młodym (stażem, nie wiekiem) artystą/zespołem, nie masz kontraktu z dużą wytwórnią (która takie narzędzia zapewnia), jesteś managerem takiego zespołu, albo małym wydawnictwem, to koniecznie się ze mną skontaktuj. To narzędzie, nie tylko pomoże Ci zbudować swój fanbase, promować to co robisz, sprzedaż płyty czy merch, budować wizerunek, ale też da Ci możliwość zaoszczędzenia czasu nad działaniami marketingowymi!

A jeśli nie masz jeszcze strony internetowej, to sprawdź naszą stronę:
STRONY INTERNETOWE DLA ZESPOŁÓW

KONTAKT

Pan Winyl
e-mail: kontakt@panwinyl.pl
tel.: + 48 730145728

Share this Page