Już kilka dni temu na blogu The Party Is Over pojawił się wpis o Banksy’m pióra Darii Ryczek-Zając, wokalistki i autorki tekstów TPIO. „Banksy” to strona A nowego singla, na stronie B znalazł się utwór „Błyskawice„, który miał premierę tydzień wcześniej. A dziś „Banksy” premiera w Internetach!
No i jest przebój! W Polsce nie brakuje dobrych tekściarzy/tekściarek i czasami dziwi minie, że nie mają wiele pracy. Napisać dobrą piosenkę „trzeba umić”, jak mawiał mój sąsiad Wiciu. Nie wszyscy „umiom” i dlatego, mam takie wrażenie, że dobry tekst powinien być w cenie, bo nie ma zbyt wielu dobrych tekstów, takich co to jeszcze coś opowiadają. I tak opowiadają, że się chce posłuchać.
Niedawno Daria podzieliła się tajnikami swojego procesu twórczego w specjalnym wpisie na blogu. A w piosence „Banksy” tylko potwierdza, że jest naprawdę dobrą tekściarą. Jeśli miałbym szukać „nowej Nosowskiej”, to myślę, że Daria wcisnęłaby swój „palec pod budkę”. Daria bacznie obserwuje rzeczywistość, słucha i patrzy, a potem składa różne elementy w sobie tylko znany sposób i powstaje utwór.
Bym powiedział to punk, nowoczesny, elektroniczny i inteligentny discopunk, albo punkodance, coś co robi, że Ci się i tańczyć i wybić szybę kamieniem w proteście. I za takie muzyczne wygibasy odpowiada oczywiście maestro Michał Wajdzik-Radziejowski, który również realizuje swoją solową działalność pod pseudonimem
Rabbit On The Moon. W „Banksy’m” da się wyczuć wpływ jego ROTMowych ostatnich produkcji.
Sociale TPIO:
Pozdrawiam